1. Загальні положення.

1.1. Дані правила стосуються ліцензованих міжнародних пасажирських перевезень.

1.2. Продаж квитків проводиться в мережах агентів АТП-14630.

1.3.Необхідну інформацію, яка стосується подорожі (маршрут, зупинки, ціни та інше)  можна отримати в місцях продажу квитків та на сайті atp14630.lviv.ua

1.4.Терміни, що вживаються в даних правилах, мають наступні значення:

а) “пасажир”  –  особа, що користується послугою перевезення на підставі дійсного квитка;

б) “перевізник” – юридична або фізична  особа,  яка  здійснює  міжнародні  перевезення  пасажирів  і  багажу  та зареєстрована як  суб’єкт  підприємницької  діяльності  згідно   із   законодавством  держави місцезнаходження;

в) “квиток”  –  документ,  який  посвідчує  право пасажира на  користування послугою перевезення та засвідчує укладення договору перевезення  між перевізником і пасажиром;

г) “багаж” – речі,  вантаж,  що  упаковані  для  відправлення  транспортом і перевозяться окремо від пасажира;

д) “інтернет-квиток” – квиток куплений через систему EUROLINES, видрукований Пасажиром або особою, яка діє в інтересах пасажира, через інтернет-сторінку;

е) “цінник” – актуальні ціни квитків для проїзду на вказаному маршруті; інформація про діючі знижки та тарифи на багажі;

є) “маршрут” – міжнародне автомобільне сполучення, яке виконується перевізником на підставі дозволу(ліцензії) виданого відповідними адміністративними органами;

ж) “розклад руху” – інформаційний лист, який включає в себе інформацію про маршрут, час і місце приїзду та від’їзду автобусів, а також іншу інформацію, необхідну для правильного використання послуг перевезення.

2. Перевізник.

2.1.Перевізник зобов’язується:

а) здійснити перевезення Пасажира на маршруті визначеному в квитку;

б) гарантувати пасажиру відповідні умови безпеки, гігієни і комфорту та належне обслуговування під час перевезення;

в) забезпечити заміну автобусу в випадку зупинки руху через поломку, аварію чи неможливість продовжувати рух.

2.2. Перевізник повинен прикласти всіх зусиль, щоб перевезти пасажира і його багаж в відповідний час, згідно з діючим розладом руху.

2.3. Перевізник має право доручити виконання перевезення іншому перевізнику на цілому маршруті або на його частині, але несе відповідальність за його дії, як за свої власні.

2.4. Перевізник має право не допустити зайняття місця в автобусі або відмовити в подальшому перевезенні Пасажиру в випадку, коли пасажир:

а) не дотримується правил перевезення;

б) знаходиться в стані, який вказує на алкогольне чи наркотичне сп’яніння;

в) знаходиться в стані, який вказує на хворобу, при чому наслідки цієї хвороби можуть загрожувати іншим пасажирам;

г) своїми діями заважає спокою інших пасажирів, тим самим порушуючи правила громадського спокою;

д) не має документів, необхідних для перетину кордону або не дотримується правил митного контролю чи не буде допущений до перетину кордону;

е) перевозить товари, які з огляду на вид або кількість вимагають довгого митного огляду, що може спричинити затримку рейсу на кордоні.

2.5. Перевізник має право перед початком подорожі вимагати від пасажира показати паспорт, візу та інші документи необхідні для перетину кордону. В випадку, якщо пасажир відмовився показати документи, перевізник має право відмовити пасажиру в перевезенні. В даному випадку пасажир має право повернути квиток на умовах вказаних в пункті 7 цих правил.

2.6. Перевізник залишає за собою право відмовити в перевезенні та затримати квиток пасажира, який набув його в спосіб, суперечливий з чинними правилами, а також діючими внутрішніми приписами перевізника, перевізник має право відмовити в перевезенні також особі, яка не може підтвердити, що саме її особисті дані вписані у квитку.

2.7. Перевізник не несе відповідальності перед пасажиром за правильність оформлення та наявність документів, необхідних для перетину кордонів.

2.8. Перевізник не несе відповідальності за порушення пасажиром митних чи еміграційних правил. У випадку, якщо пасажир не дотримується митних та прикордонних правил і буде затриманий на кордоні і це спричинить затримку рейсу, екіпаж автобуса має право від’їхати з кордону без пасажира згідно з розкладом руху автобуса.

3. Пасажир.

3.1.Пасажир зобов’язаний:

а) мати при собі квиток, документи для перетину кордону (паспорт, дійсну візу), а також інші документи, які необхідні для перевезення;

б) прибути на місце посадки, зупинки, щонайменше за 15 хвилин до запланованого в розкладі руху виїзду автобусу;

в) показати при відправленні власний дійсний квиток, який надає право посадки на борт автобусу;

г) здати свій багаж у багажне відділення на підставі багажної квитанції, після внесення ним оплати за додатковий багаж;

д) виконувати прохання екіпажу автобуса;

е) на вимогу прикордонних та митних служб показувати документи, які вони вимагають, а також квиток і багажну квитанцію.

3.2. Оскільки закони у всіх країнах не відрізняються, всі особи віком до 16 років зобов’язані подорожувати під опікою дорослої особи. Особи віком від 16 до 18 років можуть подорожувати самостійно, за наявності легітимної, нотаріально завіреної згоди батьків чи опікуна на самостійну подорож.

3.3. Опікуном неповнолітньої особи під час подорожі може бути тільки особа повнолітня.

3.4. У випадку, коли пасажир з’явився на місце відправлення автобусу чи на зупинку пізніше часу відправлення, встановленому розкладом руху, як година від’їзду, пасажир вважається таким, який відмовився від послуги перевезення.

3.5. У випадку, якщо автобус обладнаний пасами безпеки, пасажир зобов’язаний пристебнутись і використовувати їх згідно призначення. Діти до 12 років, ріст яких не перевищує 150 см, перевозяться в дитячому кріслі, або іншому приспособленні для перевезення дітей, з відповідними вазі та росту дитини характеристиками. Опікун, який подорожує з дитиною зобов’язаний забезпечити малечі дитяче крісло. Дитина повинна бути в дитячому кріслі протягом всієї подорожі. Наслідком не виконання цієї вимоги може бути стягнення штрафу з пасажира.

3.6. В автобусі категорично заборонено курити і споживати алкогольні напої.

3.7. Під час зупинок Пасажир зобов’язаний дотримуватися попередньо визначеного часу закінчення зупинки і не спричиняти своїми діями запізнення в розкладі руху чи необхідність розпочати пошукові дії.

3.8. Пасажир застрахований від наслідків нещасних випадків Перевізника. Страхування є дійсним тільки в тому випадку, якщо пасажир перебував в автобусі під час настання нещасного випадку. Будь-які нещасні випадки, які відбулися поза автобусом, не включені в це страхування.

3.9. Пасажир відповідає за заподіяну з його вини шкоду Перевізнику та іншим пасажирам.

 

4. Багаж

4.1 Пасажир має право безоплатно взяти з собою 2 одиниці багажу:

а) одна одиниця багажу з вагою до 25 кг та габаритами не більше 190 см (висота + ширина + довжина) перевозиться в багажному відділенні, Пасажир може задекларувати вартість одиниці багажу, яка не повинна перевищувати реальної вартості багажу. Перевізник має право порівняти декларовану вартість з реальною, а у випадку відмови може зазначити це в багажній квитанції або на звороті квитка;

б) одну одиницю ручної поклажі, вага якої не повинна перевищувати 5 кг та габаритами на більше 90 см (висота + ширина + довжина);

4.2. Розмір ручної поклажі повинен вільно поміщатись під сидінням або на полиці, яка знаходиться над сидінням пасажира, його габарити не повинні затрудняти свободу руху по салоні автобуса іншим пасажирам.

Багаж, який перевищує вказані вище застереження буде вважатися додатковим і зможе бути перевезений тільки за додаткову оплату і за наявності місця в багажному відділенні

4.3. Інформація про максимальну допустиму кількість багажу міститься в розкладі руху, в місці, яке стосується даного маршруту.

4.4. Пасажир має право, за додаткову оплату, взяти другу одиницю основного багажу, причому загальна вага двох основних багажів не повинна перевищувати 35 кг.

4.5. Пасажир, який є інвалідом, має право на безоплатне перевезення необхідної кількості обладнання для реабілітації.

4.6. Забороняється перевозити багаж, а також зберігати при собі матеріали і предмети, які можуть порушити безпеку під час перевезення чи заподіяти шкоду пасажирам або перевізникові, а також спричинити дискомфорт подорожуючим.

4.7. Забороняється перевозити предмети, заборонені законодавством держави на території якої вони ввозяться.

4.8. Забороняється перевезення тварин.

4.9. Перевізник не несе відповідальності за ручну поклажу та інші речі, які пасажир перевозить під власним наглядом, якщо тільки шкода не настала з вини Перевізника.

4.10. Перевізник не несе відповідальності за втрату чи пошкодження грошей, цінних паперів та речей, особливо коштовностей або предметів, які мають наукову чи історичну цінність та творів мистецтва, хіба якщо Перевізник взяв ці речі на зберігання або шкода була заподіяна навмисно чи через недбальство Перевізника.

4.11. Кожна одиниця багажу, що перевозиться в багажному відділенні повинна бути позначена пасажиром з поданням на ній прізвища і адресу пасажира.

4.12. У випадку перевезення цінних предметів радимо індивідуально застрахувати багаж на час перевезення.

4.13. Про прийняття додаткового багажу вирішує екіпаж автобусу.

4.14. Перевізник має право відмовити пасажиру в перевезенні багажу, якщо він порушує вимоги, зазначені в даних правилах.

4.15. Перевізник в випадку виникнення підозри може перевірити, чи вміст багажу не порушує закони та вищеперелічені правила.

4.16. Оплата за прийнятий багаж стягується на підставі багажної квитанції. Розміри оплати за перевезення додаткової одиниці багажу подані в розкладі руху.

4.17. Пасажир повинен перевірити, чи багажна квитанція була міцно закріплена до додаткового багажу і має право відмовити в оплаті, якщо багажна квитанція не була отримана.

4.18. Перевізник видає багаж пред’явнику багажної квитанції і не зобов’язаний перевіряти, чи є пред’явник багажного посвідчення власником багажу.

4.19. Предмети, які не є ручною поклажею і обладнанням автобусу можуть бути усунуті з транспортного засобу.

4.20. Пасажир несе повну відповідальність перед митними службами за ручну поклажу, яка знаходиться  в безпосередній близькості від його сидіння чи на полиці над місцем пасажира, а також за свої особисті речі.

 

5. Квиток

5.1. Документом,  який  посвідчує  право пасажира на  користування послугою перевезення є квиток.

5.2. Отримання квитка засвідчує укладення договору перевезення  між перевізником і пассажиром на умовах, вказаних в цих правилах.

5.3. Квиток куплений у Перевізника видається в пункті продажу, інтернет-квиток друкується пасажиром з інтернет-сторінки.

5.4. Види квитків:

а) односторонній квиток – це квиток з визначеною датою виїзду, який надає право скористатися послугою перевезення в одну сторону від місця початку подорожі до місця її завершення;

б) двосторонній квиток закритий (датований) – це квиток, який надає право скористатися послугою перевезення з вказаною датою виїзду в обидві сторони. Цей квиток є дійсний протягом 180 днів від дати початку першої подорожі. Виключення з цього правила вказуються в розкладі руху даного маршруту;

в) двосторонній квиток типу “open” – це квиток, який надає право скористатися послугою перевезення в обидві сторони, який відрізняється від попереднього тим, що дату зворотнього виїзду  визначає власник білету;

г) квиток “open” є дійсним протягом 180 днів від дати початку першої подорожі, вказаної в квитку. Виключення з цього правила вказуються в розкладі руху даного маршруту. Термін зворотної подорожі повинен бути оголошений у вказаному ПЕРЕВІЗНИКОМ місці. Резервація на даний термін буде виконана по мірі доступних місць в автобусі.

5.5. Квиток вважається дійсним, якщо містить:

а) ім’я і прізвище особи, котра буде його використовувати під час подорожі;

б) визначений маршрут та дату його початку;

в) назву перевізника та продавця;

г) ціну квитка.

Додатково, білет куплений у агента повинен містити печатку агента в якого здійснено покупку.

5.6. В квитку купленому для неповносправної особи, додатково, в рубриці зауваження слід вписати адресу та телефон особи, яку потрібно оповістити в нагальному випадку.

5.7. При купівлі чи бронюванні квитка по спеціальному тарифу, який містить обмеження, що стосуються маршруту, дати та перевізників на окремих відрізках маршруту, то при купівлі або зміні бронювання пасажир зобов’язаний повідомити АТП-14630 або їх агента про те, що це квиток з спеціальним тарифом. Невиконання цього пункту правил може тягнути за собою виникнення суперечностей, сплату додаткових коштів, а в окремих випадках і втрату квитком чинності.

5.8. Особа, що купує квиток зобов’язана перевірити правильність даних, внесених на нього.

5.9. Зміни в квитку:

а) будь-які зміни, що стосуються квитка, можна здійснити в місці його попередньої купівлі;

б) за один день перед виїздом зміна дати виїзду підлягає оплаті визначеній розкладом руху маршруту, на який цей квиток був придбаний. В день виїзду зміна є можливою після отримання згоди перевізника, а також придбання додаткового одностороннього квитка з знижкою 50% на новий термін. Для виконання зміни в останній день обов’язковим є контакт з Перевізником;

в) заборонено передавати у власність квиток іншій особі без внесення в нього даних нового власника. Таку зміну може внести агент, в якого був попередньо куплений квиток, але до початку подорожі і за згодою перевізника;

г) будь-які зміни в квитку повинні бути затверджені печаткою і підписом агента, що вносить зміни в квиток. В випадку, якщо пасажир не прослідкував за виконанням цього правила, квиток може втратити чинність;

д) стягнення пов’язані з  внесенням змін в квиток визначені розкладом руху в місці пов’язаному з даними про маршрут.

5.10. Будь-яке пошкодження квитка, яке ускладнює чи унеможливлює отримання з нього інформації призводить до втрати таким квитком чинності.

5.11. У разі втрати квитка пасажир до посадки не допускається, вартість не повертається, дублікат не видається, претензії не приймаються.

5.12. Квиток Перевізника складається з контрольних відрізків і окладки. Елементи квитка можуть вириватись тільки уповноваженими особами.

5.13. Квиток без відповідного елемента контролю, окладки або з пошкодженнями вважається не дійсним.

5.14. Інтернет-квиток складається з трьох контрольних відрізків і підлягає перевірці екіпажем автобусу під час відправлення.

5.15. Інтернет-квиток без відповідного контрольного відрізка, пошкоджений чи знищений вважається недійсним.

 

6. Бронювання. Попередній продаж квитків.

6.1. Попередній продаж квитків, в залежності від лінії, є можливим за два місяці перед днем запланованого виїзду.

6.2. В мережі продажу не ведеться бронювання без купівлі квитка.

6.3. Продаж квитків проводиться без зазначення конкретного місця пасажира. Місце в автобусі визначає водій при посадці на рейс.

6.4. Конкретна інформація про місця для бронювання квитків типу “open” міститься у перевізника та екіпажу автобусу.

 

7. Повернення квитків

7.1. Квиток може бути повернутий не пізніше ніж в день виїзду вказаний у квитку. Зворотній квиток двостороннього квитка  може бути повернутий виключно в термін його дії, а в випадку квитка “open” не пізніше ніж 180 днів після дати виїзду.

7.2. Квиток може бути повернутий в випадку коли він є повним, неушкодженим, тобто містить окладку і всі контрольні відрізки. До квитка, що повертається слід долучити чек з каси, якщо купівля такого квитка була проведена в касі.

7.3. Повернення квитка слід зробити в пункті продажу, де він був куплений, найпізніше в день виїзду, але не пізніше ніж в годину виїзду.

7.4. Повернення інтернет-квитка може бути здійснено виключно через інтернет-сторінку найпізніше в день виїзду, але не пізніше ніж в годину виїзду.

7.5. В випадку групових квитків може бути встановлений індивідуальний порядок повернення квитка.

7.6. За повернений квиток пасажир отримає відшкодування після вирахування стягнення за повернення квитка, а також коштів понесених на зворотній трансфер (банківські комісії, поштові витрати). Розмір стягнень:

а) якщо повернення здійснюється раніше, ніж за 3 дні до від’їзду автобуса, поверненню підлягає 90%  вартісті квитка, але не повертаються комісійні збори платіжних систем, грошовий збір за попередній продаж та оплата послуг з оформлення квитка;
б) якщо повернення здійснюється раніше, ніж за 1 день до від’їзду автобуса, поверненню підлягає 50%  вартісті квитка, але не повертаються комісійні збори платіжних систем, грошовий збір за попередній продаж та оплата послуг з оформлення квитка;

в) якщо повернення здійснюється в день від’їзду автобуса, гроші за куплений квиток не повертаються;

 

При цьому, сума відшкодування для повернення не може бути вищою ніж сума понесених витрат на повернення перевізником.

 

7.7. Відшкодування за квиток, за мінусом стягнень і понесених витрат на зворотній трансфер, буде виплачене в пункті продажу при поверненні квитка. В випадку виплати відшкодування за невикористаний інтернет-квиток, відшкодування буде виконане поштовим переказом або банківським трансфером.

7.8. Поверненню відшкодування не підлягають невикористані квитки, які були повернуті після дати виїзду, вказаної в квитку.

7.8.а. В випадку зміни умов перевезення, або відмови від них з боку пасажира після того, як ним було зайняте місце в автобусі чи вже під час подорожі, а також у випадках, коли пасажир був усунутий з рейсу з причин вказаних в пункті 2.4. цих правил, пасажирові кошти не повертаються.

7.8.б. Порядок повернення може бути змінений, якщо це вказано в розкладі руху.

7.9. В індивідуальних випадках, з урахуванням правових та задокументованих письмових зверненнях пасажира, Перевізник може змінити умови повернення відшкодування за квиток в індивідуальному порядку.

 

8. Розклад руху.

8.1. Розклад руху Перевізника є публікацією, яка містить інформацію, необхідну для правильного користування послугами перевезень.

8.2. Розклад руху Перевізника може містити інформацію, яка стосується знижок, величини стягнень за невикористаний квиток та правил повернення, які відрізняються від поданих в даному переліку, у вказаних термінах та на вказаних маршрутах.

 

9. Цінник.

9.1. Ціна квитків визначається на підставі цінника, діючого в день продажу квитків.

9.2. Перевізник застосовує наступну систему знижок для своїх клієнтів:

а) для дітей до 12 років – 50%;

б) для молоді до 26 років – 10%;

в) для осіб старших 60 років – 10%;

г) для організованих груп більше 10 осіб – 10%.

Подані в цьому пункті умови для отримання знижок будуть перевірені в день початку подорожі.

9.3. Для постійних клієнтів діють системи знижок вказані в розкладі руху.

9.4. Виключення з перерахованих вище правил можуть бути вказані в розкладі руху маршруту.

9.5. У випадку, коли пасажир може скористатися двома або більшою кількістю знижок, застосовується найбільша з переліку. Знижки не сумуються, оскільки дані правила не стверджують зворотнього.

 

10. Скарги.

10.1. Будь-які скарги, пов’язані з порушенням умови перевезення з боку перевізника, слід скеровувати листом на адресу АТП-14630, електронною поштою або через посередництво агента, в якого було придбано квиток.

10.2. Скарги можуть подаватися в термін не більше 30 днів з моменту виникнення обставини, яка є предметом скарги. При поданні скарги обов’язковим є описання обставини, на яку подається скарга, внесення застережень, понесеного збитку, пов’язаних з цим претензій і т. д. До кожної скарги слід долучити квиток або його копію, а також всі чеки, які документують понесення Пасажиром збитку. ПЕРЕВІЗНИК залишає за собою право розгляду скарги протягом 30 днів, з моменту її подання.

10.3. Скарги, які стосуються пошкодження багажу або його втрати повинні бути оголошені негайно, однак не пізніше ніж 7 днів після отримання багажу.

10.4. В випадку заподіяння збитку або ушкодження багажу в багажному відділенні, про такий факт потрібно повідомити екіпаж автобусу для написання протоколу з описом шкоди. Протокол підписують особи, котрі приймали участь в описі стану багажу. В випадку, якщо якась зі сторін не згідна з даним протоколом, вона повинна вписати свої застереження і коротко їх обґрунтувати.

10.5. Залишений чи забутий пасажиром багаж підлягає ліквідації. В випадку коли речі,що знаходяться у багажі швидко псуються, ліквідація проводиться одразу після закінчення терміну видачі багажу. У всіх інших випадках – після закінчення 30-денного терміну, однак не швидше ніж 10 днів після повідомлення власника багажу або особи, яка має право на отримання цього багажу про намір його ліквідації. Правила ліквідації залишеного чи забутого багажу визначаються правилами перевезення.

10.6. При шкоді особі чи багажу, особою, що має право на складання скарги і пред’явлення претензій є Пасажир, а в окремих випадках – його правонаступник.

 

11. Відповідальність перевізника.

11.1. Перевізник несе відповідальність при невиконанні чи неналежному виконанні умов перевезення осіб та багажу.

11.2. Розмір відшкодування за нанесений перевізником збиток не може перевищувати вартості багажу.